b

wtorek, 12 kwietnia 2016

Kilka słów o szafirku ...

Tę nazwę znają doskonale i ogrodnicy ... i jubilerzy.
Nazwa szafirki związana jest z wyglądem kwiatów, które przypominają skupisko kamieni szlachetnych . Szafirów.
Jest też oficjalna nazwa Muscari i odnosi się do miłego piżmowego zapachu.




 
Szafirki występują w wielu odcieniach niebieskiego .... białego, liliowego, fioletowego i ... różowego. Ja najbardziej lubię właśnie te niebieskie.





Szafirki są roślinami jadalnymi. Kwiaty i pączki kwiatowe nadają się do marynat w occie. W południowej części Włoch szafirki są składnikiem wielu tradycyjnych przepisów ...często podawane są jako główne danie z jajkami, cukinią, ziemniakami, serem i oliwą.




Roślinka jest wieloletnia i by móc cieszyć się nią kolejną wiosną trzeba zastosować się do pewnych zasad. Ta dotyczy metody doniczkowej.
Przekwitłe kwiaty obcinamy, a rośliny wynosimy do chłodnego pomieszczenia. Podlewamy je oszczędnie do czasu, aż ich liście zaczną żółknąć. Gdy zaschną, cebule wyjmujemy z ziemi i przechowujemy w suchym miejscu. 

Radosnego, niebieskiego świętowania wiosny !

Wolff-ianka 

1 komentarz:

  1. Uwielbiam szafirki! Nie miałam pojęcia,że mają zastosowanie w kuchni :)
    Niestety ja nie doczekałam się kwiatów z moich cebulek- wyrosła jedynie trawa i już robi się żółta ;/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :-)
Do miłego & mam nadzieję następnego !